torsdag 9 februari 2006

Året tips nr 2 - GITMO




Imorgon, fredag, har Gandini/Salehs film GITMO premiär. Gå och se den. I morgonsoffan imorse ställde Gandini Freivalds mot väggen. Hennes svar var att svenska regeringen, med EU, har markerat att man är emot Guantanamo-konceptet och har uttryckt att om USA anser att internationella lagar inte kan tillämpas i dessa tider av terrorism, "ja, då borde vi föra en dialog och försöka ändra dem tillsammans." Det känns ju betryggande, Freivalds!

Det svenska rövslickeriet har antagit mastodontproportioner. Tystnaden är ett hån mot det svenska folket och mot dem som sitter inlåsta i fångbasen Guantanamo. Filmen hoppas jag kan belysa detta ytterligare. Återigen, GÅ OCH SE DEN!

2 kommentarer:

Kent Agent sa...

belv peppad på filmen. tyvärr bor jag i en stad som visar filmen typ 3 mil utanför stan. SF stockholm tycker det är en smart ide att visa filemn på HERON CITY.

Adress: Dialoggatan 2 (Kungens kurva)
Vägbeskrivning: Med bil: Från E4/E20, avfart Kungens Kurva. Med tunnelbana: Från Skärholmen: buss 710, 707, 173, 740, 737.
Från Fruängen: buss 173, 707. Från Liljeholmen: buss 748 (enbart under rusningstrafik).
Med pendeltåg: Från Ålvsjö: buss 173. Från Huddinge: buss 740. Från Stuvsta: buss 710. Från tunnelbanestationerna Liljeholmen, Skärholmen och Fruängen kan du ta en direktbuss till hållplats "Upplevelsecentrum".

shit alltså jag tar mig inte ut dit..

Anonym sa...

Du kan se GITMO på Zita. Ligger på Birger Jarlsgatan, mitt i Sthlm.