onsdag 14 juni 2006

Paggan och Jag

Jag har haft en jobbig helg. Mycket jobb, många cloningar, splittningar, pipetteringar och ytterligare ett par gråa hårstrån på skallen. Jag lyckades dock att besöka Nefertiti under lördagen för att njuta av Clandestino Festivalens sista härliga kväll/natt. På scen... Nazarenes!

Mitt i fusionen mellan tonerna från Ethiopien och Kingston såg jag en silhuett jag kände igen. Det var skägget som var bekant men också hela själva varandet. Hjärtat började hoppa. Pannan blev svettig. När strålkastaren för en sekund gjorde en piruette, så var jag helt säker.

Det var Leif "Paggan" Pagrotsky!!!


P4030238
Skäggiga män emellan
Uppdatering
Bandet Korn ställer in spelningen under Hultsfredfestivalen. Två modiga grabbar rycker in istället...
... Lars Ohly - alltid på plats med jeansjacka och äkta vänsterpolitik i fickan....
... och "Paggan" - alltid på plats... med skägg!

7 kommentarer:

anon sa...

Thaher - Ung Vänsters Pagrotsky...

Linus sa...

Grymt mycket respekt för den bilden!

Anonym sa...

Meet Paggan - win at life!

Anonym sa...

More fire!!! mannen jag viste inte att du va reagge fan.. du måste kolla on capelton (http://www.capletonmusic.com/)och uppsala festivalen, senaste nytt är att Sizzla kommer..

Ali Esbati sa...

Hezb faghat hezbollah*
Rahbar faghat ruhollah**

* en stor och en liten
** en lång och en kort

Nostalgi sa...

skägg är snyggt alltså...

Anonym sa...

Fortsätt slicka uppåt, Thaher. Det finns mycket att vinna på att smöra för Rörelsen.