fredag 8 februari 2008

"Bredvid henne ligger en stor smutsig gris"

Navid Modiris blogg är en ett smultronställe. Bland annat har han i över en månad fördjupat sig i och tyckt till om Ingmar Bergman. Kul läsning. Jag misstänker att Göteborgs Filmfestival har haft en finger med i leken och erbjudit många besökare, däribland Modiri, tillfällen att njuta av Bergman.

Idag skriver Navid om supermodellen och sångerskan Carla Bruni. Ni vet hon som är alldeles nygift med - Nicolas Sarkozy. Helt briljant ur en lyssnares perspektiv.



Ett utdrag,

"Hon är supermodell, sångare och gift med rövhålet Sarkozy, Frankrikes president. Carla Bruni kan inte hjälpa att hon ligger och skaver i mina hörlurar en fredagmorgon medan Göteborgsregnet färgar alla jackor en nyans mörkare, hon kan inte hjälpa att hon är det sista som hörs i min Ipod innan batteriet tar slut. Jag hinner precis gå av bussen när hennes röst slocknar, så jag har 100 meter från busshållplatsen till Tv-huset, 100 meter på mig att förlåta Carla Bruni för att hon varje dag vaknar bredvid ett stor stycke idiot."

Läs hela här och kolla in Modiris blogg regelbundet!

Annat skrivet om Sarkozy:
>> Sarkozy sätter Frankrike i brand

Inga kommentarer: